Lilli Marleen

Lillis place for rants and musing about life, universe and the whole rest. Mostly left, mostly sarcastic, sometimes in german, sometimes in Lilli-english.

You look for the Song Lilli Marleen?


My email:
LilliMarleen_Weblog AT yahoo DOT co DOT uk
If the 400 characters in my comments are not enough, just mail me!

As you might see soon, english is not my mothertongue. And since english speaking people are used to others stumble around in their language, I hope I don't make too much of an idiot of myself here. So - my deepest apologies adressed to the English Language for not worshipping her better.

My about page is here




My Atom Feed
Blogs I like:
Arons Israel Peace Weblog
Daddy, Papa & Me
ectophensis
The Lefty Directory
view from the back window of my pickup truck
Hi, I'm black!
Eschaton
Papa Scott
A Fistful Of Euros
The Russian Dilettante
Little Yellow Different


German Blogs I read:

ap-project
Lyssas Lounge
London Leben
industrial-technology and witchcraft
Anke Groener
Almost a Diary
Denkmetho.de
l.o.g
lawblog
Beruf Terrorist
blog.nrwspd.de


Other links:
Social Democrats in Germany
Die Zeit
(a german newspaper)
Spiegel
(the german magazine)
Underground
Internet Ancient History Sourcebook
Roots of English Dictionary
Rautavistische Universitaet


Disclaimer

Webrings

< ? Redhead Blogs # >

< ? blogs by women # >

< ? I Talk Back # >







disclaimer
Feedback by blogBack
www.blogwise.com
Blogarama This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Donnerstag, Mai 19, 2005
 
...

Werte, besser ungenannte, Kollegin,

ich weiss, dass Du im Moment am längeren Hebel sitzt und das Du viele Möglichkeiten hast, mir das Leben in den nächsten drei Wochen noch so richtig schwer zu machen.
Ich habe sogar Verständnis dafür, dass Du einige Dinge qua Rolle anders sehen musst, als ich das tu.
Eigentlich.
Aber Du solltest vielleicht eines bedenken:
Wir sind beide ungefähr im gleichen Alter. Das heisst, wir haben noch ca. 30 Jahre im Arbeitsleben vor uns.
Und ich habe ein gutes Gedächtnis.

Für Dich heisst das, das ich ab jetzt ein Auge auf Dich und Deine Aktivitäten haben werde. Und Du weisst, das ich dazu die Möglichkeiten habe.
Du brauchst ab jetzt viel Glück.
Immer wieder.
Ich brauche das Glück nur einmal.
Nämlich dann, wenn ich sehe, das Du einen Fehler machst.

Glaube mir, meine Liebe - ich weiss, das ich nur einen "Schuss" habe, aber der wird sitzen.
Wenn nicht jetzt, dann in ein, zwei, fünf oder auch fünfzehn Jahren. Ich habe Zeit.

Herzlich willkommen auf der Liste meiner Lieblinge.