Lilli Marleen

Lillis place for rants and musing about life, universe and the whole rest. Mostly left, mostly sarcastic, sometimes in german, sometimes in Lilli-english.

You look for the Song Lilli Marleen?


My email:
LilliMarleen_Weblog AT yahoo DOT co DOT uk
If the 400 characters in my comments are not enough, just mail me!

As you might see soon, english is not my mothertongue. And since english speaking people are used to others stumble around in their language, I hope I don't make too much of an idiot of myself here. So - my deepest apologies adressed to the English Language for not worshipping her better.

My about page is here




My Atom Feed
Blogs I like:
Arons Israel Peace Weblog
Daddy, Papa & Me
ectophensis
The Lefty Directory
view from the back window of my pickup truck
Hi, I'm black!
Eschaton
Papa Scott
A Fistful Of Euros
The Russian Dilettante
Little Yellow Different


German Blogs I read:

ap-project
Lyssas Lounge
London Leben
industrial-technology and witchcraft
Anke Groener
Almost a Diary
Denkmetho.de
l.o.g
lawblog
Beruf Terrorist
blog.nrwspd.de


Other links:
Social Democrats in Germany
Die Zeit
(a german newspaper)
Spiegel
(the german magazine)
Underground
Internet Ancient History Sourcebook
Roots of English Dictionary
Rautavistische Universitaet


Disclaimer

Webrings

< ? Redhead Blogs # >

< ? blogs by women # >

< ? I Talk Back # >







disclaimer
Feedback by blogBack
www.blogwise.com
Blogarama This page is powered by Blogger. Isn't yours?
Samstag, Dezember 27, 2003
 
"Weihnachtswünsche"
Ich glaube, der nächste, der mir mit umflortem Blick "besinnliche Feiertage" wünscht, bekommt einfach mein Knie in den Unterleib (tut auch bei Frauen weh) gerammt. Ich kann es nicht mehr hören.
Warum kapiert Ihr es nicht - Weihnachten ist ein fröhliches Fest!
Ich meine, was feiern wir denn? So prinzipiell ist das eine Geburtstagsparty für das Baby, das vor gut 2000 Jahren geboren wurde. Und wie benehmt Ihr Euch auf so ner Party? Sitzt trübselig rum und habt Tränen in den Augen? Murmelt "Oh, da muss ich mich jetzt erst mal besinnen und nachdenken, was dem Baby so alles Schlechtes widerfahren kann"? Bekommt Depressionen, weil Euch und der ganzen Welt so viel Schlechtes passiert? Nee... auf so ner Party ist man fröhlich und freut sich. Freuen, Ihr Luschen (um Ausbilder Schmidt zu zitieren), nicht schlaffig rumhängen, weil man Weihnachten gefälligst "besinnlich" sein muss. Ich scheiss auf besinnlich, echt, nur weil Ihr Euch nicht richtig freuen könnt.
Sorry, meine niemanden besonders, aber das musst jetzt mal raus.